Richard Vroegop

Servicedesk Engineer

Mijn naam is Richard Vroegop en sinds 2019 werkzaam als Servicedesk Engineer bij QNP. In mijn functie ben ik samen met een team van collega’s op de Servicedesk het eerste aanspreekpunt bij eerste en tweedelijns vraagstukken die klanten hebben over hun IT omgeving. Onze doelstelling op de Servicedesk is om een luisterend oor te bieden aan de klant voor het aannemen, registreren en zo goed en snel mogelijk een passend antwoord te geven voor de klant en deze een optimale service te bieden.

Deze vraagstukken zijn heel divers en bieden verschillende uitdagingen. Op het ene moment neem ik  telefoongesprekken aan voor het aannemen, registreren en oplossen van storingsmeldingen. Daarna volgt het uitvoeren van installatiewerkzaamheden voor de installatie van een applicatie op een server.  bij een vastgelopen software applicatie, op een ander moment beantwoord ik een E-mail van een klant met een advies voor een compleet nieuwe rechtenstructuur die klant wenst op zijn projectbestanden.  En op drukke dagen soms alles tegelijk!

Dit alles doe ik niet alleen samen maar met vele collega’s van de verschillende afdelingen. We zijn met elkaar betrokken en werken gezamenlijk aan de dienstverlening van QNP. Het fijne daarin bij QNP is dat ik bij iedereen wel terecht kan bij een vraagstuk. Als ik niet aan een ticket uitkom heb ik mijn Servicedesk collega’s die mij kunnen helpen. Heb ik meer expertise nodig op technisch gebied stap ik zo richting een Netwerk of Telecom engineer. Heb ik een vraag op Financieel gebied zijn mijn verkoop collega’s niet ver weg. In de open workspace die wij hebben op kantoor kan ik bij iedereen naar zijn bureau toe met mijn vraag voor hulp en advies.

“‘Het fijne bij QNP is dat ik bij iedereen wel terecht kan bij een vraagstuk”.

Binnen QNP hangt een gedreven en enthousiaste sfeer voor de producten en diensten die wij leveren voor onze klanten. Wij zijn serieus en scherp wanneer nodig. Maar in de vrije tijd en uitjes die ik besteed met collega’s zijn we gezellig en kunnen elkaar goed vinden in betere en slechte tijden. De vele uitjes die QNP houd en de wekelijkse vrijdagmiddag borrel helpen daar goed mee!

QNP is aan te raden als werkgever als je op zoek ben naar een werkplek die je uitdaagt, nieuwe technologieën biedt, en genoeg ondersteuning bij je ambities.